۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۵۹

حجت الاسلام مؤذنی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه ملی است

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه ملی است

قم - معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه ملی است و متولیان امور فرهنگی کشور موظف‌اند برای ترویج این فرهنگ همه تلاش خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید حسن مؤذنی ظهر پنجشنبه در دومین همایش تجلیل از طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه که در سالن همایش جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد امور شاهد و ایثارگران طلاب و دانشجویان و تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر بوده است.

وی با بیان اینکه اساتید بزرگی در حوزه علمیه هستند که از فرزندان شهدا و ایثارگران هستند و گمنام‌اند، گفت: بالغ بر 3 هزار شهید روحانی در دفاع مقدس داریم که برگزاری یادبود‌ها و کنگره‌های انان ضعیف است و باید بیشتر برگزار شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، هدف از برگزاری این مراسم را پاس داشت و تجلیل از فرزندان شهدا و جانبازان و ایثارگران نخبه و ممتاز روحانی، آشنایی بیشتر جامعه و حوزه‌های علمیه با جایگاه رفیع شهادت و ایثارگری و ایجاد تعامل و همفکری فیمابین حوزه و بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای حفظ ارزش‌های ایثارگری، کمک به برنامه ریزی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بهره‌مندی از سرمایه‌های فکری کشور در حوزه‌های علمیه و جایگاه مدیریتی کشور دانست.

وی با بیان اینکه 170 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها داریم، افزود: معرفی توانمندی‌های علمی روحانیون شاهد و ایثارگر حوزوی به مسؤلان و پژوهشگاه‌ها از دیگر اهداف برگزاری چنین مراسم‌هایی عنوان کرد که امروز بهترین حامیان انقلاب روحانیت و طلای شاهد و ایثار گر هستند.

حجت‌الاسلام مؤذنی تصریح کرد: در فرمایشات امام (ره) در سال 58 برای تشکیل یک نهاد مقدس به امور فرهنگی اشاره شده است و امروز متأسفانه از این قضیه غفلت کرده‌ایم.

تشکیل اتاق فکر نخبگان شاهد و ایثارگر

وی از تشکیل اتاق فکری تحت عنوان مجموعه نخبگان شاهد و ایثار گر به ویژه طلاب شاهد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تشکیل این اتاق فکر در دستور کار این ستاد است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: اکنون 170 هزار دانشجوی شهید و 65 هزار دانش اموز شاهد با 1500 مدرسه شاهد داریم که این تعداد دانش آموز روبه کاهش است و ما مدارس شاهد را به عنوان سمبل در جامعه نگه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شبکه‌های معین در دانشگاه‌ها برای ارتقای علمی این عزیزان ایجاد شده است، گفت: ایجاد شبکه‌های اجتماعی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دیگر اقدامات ما است که انجام خواهد گرفت.

حجت الاسلام مؤذنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یک وظیفه ملی دانست و افزود: متولیان فرهنگی کشور موظف‌اند برای ترویج این فرهنگ همه تلاش خود را انجام دهند.

وی عنوان کرد: امروز ضعف در لایه‌های فرهنگی که ایجاد شده موجب می‌شود تا دشمن به مقدسات ما توهین کند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید امروز ارتباط با نخبگان و سرامدان طلاب ایثارگر بیشتر شود و جلسات متعددی برگزار شود تا آن‌ها شناخته شوند.

کد خبر 2477931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha